texasfishingforum.com logo
Main Menu
Advertisement
Affiliates
Advertisement
Newest Members
CrappieKid70, Zachbusheyfishing, Shaman Fisherman, Yogi47, K Pape
114105 Registered Users
Top Posters(All Time)
TexDawg 98,624
Pilothawk 80,529
John175☮ 77,876
Bigbob_FTW 68,980
JDavis7873 67,400
Derek 🐝 65,511
Mark Perry 61,379
Tritonman 59,010
facebook
Forum Statistics
Forums62
Topics1,135,545
Posts15,480,561
Members139,105
Most Online36,273
Jan 23rd, 2013
Print Thread
Page 2 of 3 1 2 3
Re: Humminbird Onix Pros and Cons [Re: Hoff1967] #11127302 09/25/15 05:50 PM
Joined: Jan 2012
Posts: 2,157
B
Blues Offline
Extreme Angler
Offline
Extreme Angler
B
Joined: Jan 2012
Posts: 2,157
Can I have your old, worn out, out dated 1199?

Wet Rooster Jigs Fishing Super Store
Re: Humminbird Onix Pros and Cons [Re: Hoff1967] #11127328 09/25/15 06:01 PM
Joined: Dec 2012
Posts: 714
B
BrazosRiverTom Offline
Pro Angler
Offline
Pro Angler
B
Joined: Dec 2012
Posts: 714
Lol Hof1967. Sorry about that, now I know same named lake in OK.

Re: Humminbird Onix Pros and Cons [Re: Blues] #11127498 09/25/15 07:24 PM
Joined: May 2010
Posts: 2,502
O
OPTIMUS PRIME Offline
Extreme Angler
Offline
Extreme Angler
O
Joined: May 2010
Posts: 2,502
Originally Posted By: Blues
Can I have your old, worn out, out dated 1199?


Tommy, I'm prolly gonna have to keep my old unit just in case I have to sell it to get out of the doghouse! roflmao roflmao roflmao but I will take you fishin.... Lol! fish


3 Lake Records / 2 All Tackle and counting... texas And he said unto them... Just go as far as you can see; when you get there, you�ll be able to see farther... Lol!!!
[Linked Image]
Re: Humminbird Onix Pros and Cons [Re: OPTIMUS PRIME] #11127560 09/25/15 07:59 PM
Joined: May 2010
Posts: 2,502
O
OPTIMUS PRIME Offline
Extreme Angler
Offline
Extreme Angler
O
Joined: May 2010
Posts: 2,502
Originally Posted By: OPTIMUS PRIME
Originally Posted By: Blues
Can I have your old, worn out, out dated 1199?


Tommy, I'm prolly gonna have to keep my old unit just in case I have to sell it to get out of the doghouse! roflmao roflmao roflmao but I will take you fishin.... Lol! fish


I am also thinking about adding a microwave to the boat too. That away, if the wife kicks me out and we're hungry and cold we can eat some ramen noodles and nachos!!!!! LMAO!!!!!!


3 Lake Records / 2 All Tackle and counting... texas And he said unto them... Just go as far as you can see; when you get there, you�ll be able to see farther... Lol!!!
[Linked Image]
Re: Humminbird Onix Pros and Cons [Re: Hoff1967] #11127640 09/25/15 08:32 PM
Joined: Jan 2012
Posts: 2,157
B
Blues Offline
Extreme Angler
Offline
Extreme Angler
B
Joined: Jan 2012
Posts: 2,157
I'm down!! Might not know how to act on your rig, that dang thing is all fancy and whatnot. Haha

Re: Humminbird Onix Pros and Cons [Re: Blues] #11127668 09/25/15 08:50 PM
Joined: Mar 2007
Posts: 2,868
C
chrisc/striper express guide service Online Content
Extreme Angler
Online Content
Extreme Angler
C
Joined: Mar 2007
Posts: 2,868
I have one that thing is unbelievable


Lake Texoma Striper Guide Chris Carey


Re: Humminbird Onix Pros and Cons [Re: BrazosRiverTom] #11127715 09/25/15 09:08 PM
Joined: Nov 2010
Posts: 4,699
W
Wayne P. Online Content
TFF Team Angler
Online Content
TFF Team Angler
W
Joined: Nov 2010
Posts: 4,699
Originally Posted By: BrazosRiverTom
Only reason I do not have an Onix is that it is out of my price range. If you can afford it, get it, you will not regret it. I don't care if the Helix is coming out with the bigger screen, it will not do near what the Onix can do, i.e. Helix has no I pilot or 360 capabilities for expansion. I personally have the 999 and I really like it. Just my 2


The Helix, 9, 10, and 12 will do those functions. They are replacing the 800, 900, and 1100 series unit's.
Do not know if they will have Auto Chart Live like the ONIX-no specs released yet.
Your 999 is obsolete now and on close-out sale for $899 with a free remote control RC-1.

Last edited by Wayne P.; 09/25/15 09:11 PM.

Helix 12 CHIRP MEGA SI+ GPS G3N, 1198c SI, Helix 7 CHIRP MEGA SI GPS G3,
Helix 10 MEGA DI+ GPS G3N, SOLIX 12 SI, MEGA 360, RC-1
Re: Humminbird Onix Pros and Cons [Re: Blues] #11127785 09/25/15 09:40 PM
Joined: May 2010
Posts: 2,502
O
OPTIMUS PRIME Offline
Extreme Angler
Offline
Extreme Angler
O
Joined: May 2010
Posts: 2,502
Originally Posted By: Blues
I'm down!! Might not know how to act on your rig, that dang thing is all fancy and whatnot. Haha


roflmao roflmao roflmao


3 Lake Records / 2 All Tackle and counting... texas And he said unto them... Just go as far as you can see; when you get there, you�ll be able to see farther... Lol!!!
[Linked Image]
Re: Humminbird Onix Pros and Cons [Re: chrisc/striper express guide service] #11127821 09/25/15 09:58 PM
Joined: May 2010
Posts: 2,502
O
OPTIMUS PRIME Offline
Extreme Angler
Offline
Extreme Angler
O
Joined: May 2010
Posts: 2,502
Originally Posted By: chrisc/striper express guide service
I have one that thing is unbelievable


I here ya Chris! cheers


3 Lake Records / 2 All Tackle and counting... texas And he said unto them... Just go as far as you can see; when you get there, you�ll be able to see farther... Lol!!!
[Linked Image]
Re: Humminbird Onix Pros and Cons [Re: Hoff1967] #11128854 09/26/15 04:36 PM
Joined: May 2010
Posts: 2,502
O
OPTIMUS PRIME Offline
Extreme Angler
Offline
Extreme Angler
O
Joined: May 2010
Posts: 2,502
Ok, I have made my choice. I have thoroughly reviewed and answered all questions about the fishinders and I am going to buy a new 1199ci with 360 transom mount. The onix and the ion are beautiful machines no doubt. That Ion would really be sweet but since I am just a family fisherman 99 % of the time I'm just gonna stay with the 1199ci. I just gotta at least have that 360 for times. It will not make me put a lot more fish in the boat, but during certain situations I believe it could be a true " gamechanger ". So I
have to have it. Lol! Glad this post popped up. grin fish


3 Lake Records / 2 All Tackle and counting... texas And he said unto them... Just go as far as you can see; when you get there, you�ll be able to see farther... Lol!!!
[Linked Image]
Re: Humminbird Onix Pros and Cons [Re: Hoff1967] #11129098 09/26/15 07:54 PM
Joined: Apr 2010
Posts: 2,608
S
Smoky Offline
Extreme Angler
Offline
Extreme Angler
S
Joined: Apr 2010
Posts: 2,608
Get a hold of David with shut up and fish! Like now...only about 5 units left at the humminbird factory, he is having close out sell $1300 for brand new 1199. The new helix 10 will be out shortly and it will be around $1500.....the price on the closeout 1199S are 2 good....I'm getting another eve if I just use it as a map!







I'm gonna miss her....



Re: Humminbird Onix Pros and Cons [Re: Smoky] #11129135 09/26/15 08:25 PM
Joined: May 2010
Posts: 2,502
O
OPTIMUS PRIME Offline
Extreme Angler
Offline
Extreme Angler
O
Joined: May 2010
Posts: 2,502
Originally Posted By: Smoky
Get a hold of David with shut up and fish! Like now...only about 5 units left at the humminbird factory, he is having close out sell $1300 for brand new 1199. The new helix 10 will be out shortly and it will be around $1500.....the price on the closeout 1199S are 2 good....I'm getting another eve if I just use it as a map!


I got it on order already Smoky. $1,292.00 for the new 1199ci from Ebay and $1,231.00 for the Transom mount 360 from Digital Oasis. I am stoked man!!! Thanks for the info though I appreciate it. Thats the best deal I've ever seen on these units. cheers


3 Lake Records / 2 All Tackle and counting... texas And he said unto them... Just go as far as you can see; when you get there, you�ll be able to see farther... Lol!!!
[Linked Image]
Re: Humminbird Onix Pros and Cons [Re: Smoky] #11129225 09/26/15 09:09 PM
Joined: May 2010
Posts: 2,502
O
OPTIMUS PRIME Offline
Extreme Angler
Offline
Extreme Angler
O
Joined: May 2010
Posts: 2,502
Originally Posted By: Smoky
I'm getting another eve if I just use it as a map!
. Nice!!! cheers


3 Lake Records / 2 All Tackle and counting... texas And he said unto them... Just go as far as you can see; when you get there, you�ll be able to see farther... Lol!!!
[Linked Image]
Re: Humminbird Onix Pros and Cons [Re: BrazosRiverTom] #11134089 09/29/15 02:51 AM
Joined: Jan 2014
Posts: 68
H
Hoff1967 Offline OP
Outdoorsman
OP Offline
Outdoorsman
H
Joined: Jan 2014
Posts: 68
No problem!


Re: Humminbird Onix Pros and Cons [Re: Hoff1967] #11134153 09/29/15 03:26 AM
Joined: May 2007
Posts: 3,363
K
Ken Gaby Offline
TFF Team Angler
Offline
TFF Team Angler
K
Joined: May 2007
Posts: 3,363
Good thing is the fish don't know the 999 and 1199 are obsolete. David at Shut-up-and-Fish has some great prices on the 1199 right now.


A life without God is like an unsharpened pencil, it has no point. Billy Graham
http://www.proanglertackle.com Best crappie and catfish rods/reels
http://www.crazyanglertackle.com Premium crappie baits and jig tying accessories
www.thermoclinelures.com / "Helping YOU catch MORE & LARGER fish!"
http://www.beereadys.com World's Best Rod Holders
Page 2 of 3 1 2 3
Previous Thread
Index
Next Thread

© 1998-2019 OUTDOOR SITES NETWORK all rights reserved USA and Worldwide
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.3